Klar for å planlegge en drip kampanje, også kjent som automatisert e-post sekvens?

Hvis du ønsker å sende ut e-poster for å engasjere medlemmer via e-post, må du også skrive bra innhold. «Fra» feltet og «Emne» feltet kan bare hjelpe deg med å få mottakeren til å åpne e-posten. Etter dette kommer innhold. Jeg vil vise deg 2 trinn for å finne ut hvordan du skal skrive dine drip kampanjer. Når jeg skal planlegge en drip kampanje for meg selv eller en kunde, gjør jeg det vanligvis på denne måten:

  1. Start med å dele din kunnskap. Lær mottakeren om emne ditt.
  2. Bruk PASOP for å selge.

Det kan hende at du allerede har begynt å tenke på en drip kampanje med for å lære bort kunnskapen din til publikumet ditt. Det er gode sjanser for at noen meldt seg på et kurs basert på en opt-in som du kommer til å sende ut til dem. Ofte er dette et kurs som går over noen få dager, en uke eller mer.

PASOP er det som gjør drip kampanjer mer engasjerende og folk er mer tilbøyelig for å åpne e-poster i en drip kampanje. PASOP står for:

Problem

Agitation

Solution

Outcome

Problem

Dette er en variant av PAS – Problem, Agitation, Solution, som brukes ofte i tekstforfatting sammenheng.

Tanken er at, i stedet for å bare utdanne, må du først presentere problemet, som mottakeren sannsynligvis kan forholde seg til. Så du kan irritere eller “poke” på det problemet. Det finnes mange måter du kan gjøre dette på, og hvor langt du velger å gå eller hvor lang tid det tar å provosere vil variere avhengig av hvor stort problemet faktisk er og tålmodigheten til mottakeren. Etter dette ønsker du å presentere løsningen. Det er der dette med å dele på kunnskapen kommer inn. Deretter kan du avslutte med utfallet av den løsningen.

Men den siste P-en (problemet), som vi skal gå igjennom nå, er kritisk for å oppnå suksess.

Det er det som gjør PASOP så bra for sekvenser eller serie innhold. Det er egentlig snakk om en cliffhanger. Fordi vi vil at folk skal bli fascinert nok til å forvente og åpne din neste e-post, så ønsker vi å presentere neste problem for dem.

Det siste problemet vil etterlate mottakeren med en cliffhanger. En open loop om du vil. De vil ønske å lukke denne open loop-en, og det vil de gjøre i din neste e-post.

Ser du hvordan det fungerer?

Åpne med å identifisere problemet, husk bare at det handler om mottakeren og ikke deg. Irriter for å få folk til å føle på problemet, mottakeren skal føle følelser som frustrasjon og irritasjon. Deretter presenterer du en løsning, som generelt vil være ditt produkt eller tjeneste. Gjennom drip kampanjer basert på å utdanne mottakeren, KAN løsningen være produktet ditt, uansett bør det knyttes tilbake til ditt produkt på en eller annen måte. Så forteller du om sluttresultatet som følge av denne løsningen. Da mener jeg bestemte og generelt målbare eller konkrete resultater løsningen har gitt. Avslutt det hele med, selvfølgelig, en CTA (Call-To-Action).

Hvis du skriver flere e-poster vil ta for deg neste problem som du kommer til å hjelpe dem med å løse.

Legg merke til at det første problemet er et spesifikt problem. Det siste problemet er mer som et påminnelse om problemet, og jo mer du bruker det, jo mer tar du deg selv i å bruke irritasjons metoden før problemstillingens metoden i en e-post i en drip kampanje.

I den siste e-posten i drip kampanjen din, vil du kutte PASOP ned til kun PA. Det er fordi da vil du presentere produktet eller tjenesten som den endelige (Solution) løsningen. Så det kan bety at du vil sende de 3 første utdannings fokuserte e-postene dine i drip kampanjen ved hjelp PASOP, og den fjerde vil bare bruke PA og lede til en landings side.

PASO er ikke nødvendigvis den beste måten å skrive vanlige nyhetsbrev på, men det er fantastisk for salgs e-poster og i drip kampanjer for å bygge opp en viss forventing til et produkt eller en tjeneste.