Ikke alle har behov for det samme og da er jammen meg godt man har litt å velge imellom.

Men noen ganger kan det jo bli litt for mye av det gode også.

Ikke minst så blir det vanskeligere å velge det som er riktig for deg.

Og det som er riktig for deg, er ikke nødvendigvis riktig for meg.

Jeg testet ut Mailchimp for noen år tilbake da jeg så smått begynte å bygge meg en e-postliste og skulle begynne og sende ut nyhetsbrev.

Nå er ikke jeg noe fan av nyhetsbrev…lenger, hvorfor forklarer jeg litt om i denne videoen.

Men for en nybegynner så var det ikke enkelt å sette seg inn i Mailchimp, i hvert fall ikke den gangen. Men det jeg skulle gjøre var jo ikke akkurat så himla komplisert, så jeg fikk til sette alt sammen opp og lagt til en enkelt sign-up boks, helt nederst på websiden. Med den klassiske CTA (Call-To-Action) “Meld deg på mitt nyhetsbrev”… Ugh…

Som du sikkert kan forestille deg så fikk jeg ikke voldsomt mange som meldte seg på.

Og min innsats forsvant også…

Det gikk altså en liten stund før jeg plukket opp tråden igjen, men denne gangen ville jeg prøve noe annet og falt for Campaign Monitor.

Faktisk et godt alternativ med gode løsninger, men litt innviklet og kunne godt å vært litt mer intuitivt. MEN de hadde en app i tillegg og det likte jeg godt.

De hadde også en haug med maler som man kunne bruke for designe e-postene sine og et tålig funksjonell drag & drop verktøy.

Jeg fikk satt opp alt sammen og kjørte noen annonser på Facebook med en lead magnet (liten ebok i mitt tilfelle) for å få folk til å melde seg på listen min.

Og det funket ganske bra.

Men som jeg fant ut etterhvert var at jeg ønsker ikke å bruke masse tid på å designe e-postene mine. I hvert fall ikke når du er en “pixel-pusher”, altså overdrevent opptatt av alt skal være perfekt.

Så hva skjedde…joda, jeg brukte mindre og mindre tid på å tilfredsstille e-postlisten min. Og før det visste ordet av det, så kansellerte jeg Campaign Monitor og droppet alt.

Ikke kom og si at dette ikke høres kjent eller? 😉

Etter at jeg kom til vettet igjen (for tredje gang), så var jeg mer bestemt enn noen gang at e-postmarkedsføring er verdifullt.

Etter anbefalinger fra bekjente over dammen ble jeg introdusert for Drip. Jeg fikk gått igjennom litt muligheter med noen av dem og ble overbevist om dette er “The Shit”!

Drip er faktisk et veldig kraftig verktøy med en masse muligheter. Jeg har brukt Drip nå siden begynnelsen av 2015 og ikke benyttet meg av dets fulle potensiale.

Men jeg nevnte jo ConvertKit også, hva skjedde der?

I løpet av sommeren var jeg på en konferanse i Stockholm, Double Your Freelancing Conference. Vi var cirka 60 personer som alle driver for oss selv som ble samlet for en weekend på et fantastisk spa som heter Yasuragi. Der var jeg heldig og fikk møte Nathan Barry, han som startet ConvertKit. Jeg måtte jo krype til korset og si at jeg hadde vurdert ConvertKit tidligere, men valgte å gå for Drip i stedet.

*flaut*

Neida, han tok det pent han altså. Men tilbake til poenget mitt.

Jeg ville sjekke ut ConvertKit mer etter at jeg ble kjent med Nathan. Rett og slett fordi jeg liker støtte de som jeg kjenner. Og det virket som om det skulle være en enklere løsning å sette seg inn. Så jeg fikk satt meg inn ConvertKit og brukte det i hvert fall 2-3 måneder, men jeg kom inn på et tidspunkt hvor de opplevde endel problemer fordi de vokser så utrolig fort. Det gjorde at jeg ble litt tilbakeholden med å komme ordentlig i gang. I tillegg merket jeg at det ble mye tilpasninger for at jeg skulle få ting slik som jeg ville ha det. Og inntrykket jeg satt med fra andre som brukte ConvertKit (igjennom en Facebook gruppe de hadde), så var det ikke så enkelt for nybegynnere.

Pluss at jeg følte det var noe som manglet…jeg savnet det som var så bra med Drip.

La det være sagt at jeg har stor tro på ConvertKit teamet og Nathan og bare de kommer over vokse smertene er de en sterk konkurrent.

Men nå er jeg altså tilbake hos Drip igjen og stor trives!

Det viser seg at Drip ikke er så komplisert å sette seg inn og hvis man utnytter dets fulle potensiale, så er det et ekstremt bra verktøy.

Jeg holder på lære meg litt mer avanserte måter å bruke Drip på slik at man kan lære seg mer om hvordan medlemmene bl.a. bruker websiden for å tilpasse innholdet enda bedre.

Jeg kommer med en full review av Drip om ikke så lenge så hang tight!

Prøv Drip GRATIS: Drip har en gratis plan for opptil 100 medlemmer på e-postlisten din, så ingen grunn til å ikke prøv ut Drip!